Ikon som illustrerar en shopping bag.

Mystery Shopping

Ger svar på hur kundmötet fungerar i dina butiker.

Mystery Shopping är en undersökningsmetod som ger dig kunskap om vad som verkligen sker när butikspersonalen möter dina kunder i ”sanningens ögonblick”. Med hjälp av Mystery Shopping-mätningar får du de underlag du behöver för att göra förbättringar som leder till nöjdare kunder och ökad försäljning.

Mäter

Med hjälp av våra Mystery Shoppers (observatörer) mäter vi kundupplevelsen. I stort sett kan vi mäta allt som en vanlig kund kan se och uppleva i en enhet/butik. Det vanligaste är att vi mäter kundens väg i butiken och ger svar på hur hela kundmötet fungerar. Vi har tusentals observatörer i vår databas som är helt vanliga kunder, så vi kan skräddarsy dina Mystery Shopping-mätningar efter dina önskemål och kriterier.

Analyserar

Daymaker ska vara den bästa rådgivaren avseende kundmötet i syfte att hjälpa våra kunder att nå bättre affärsmässiga resultat. Det innebär att vi lägger stor vikt vid att förstå vad resultatet av Mystery Shopping-rapporten innebär för att kunna skapa insikt i organisationen.

Förändrar

Företag som arbetar med Mystery Shopping ställer sig nästan alltid frågan hur de ska göra för att förbättra resultatet. ”Med utgångspunkt från vad vi nu vet utifrån mätningarna, hur ska vi förbättra vårt resultat?” Vi på Daymaker arbetar både som rådgivare och med att hjälpa till att utföra förändringar i organisationen.

Vad betyder det för den enskilda butiken och kedjan om 50% av personalen inte säger Hej?

- Robert Eriksson, grundare Daymaker

Så här går Mystery Shopping till

1.

Workshop

Vi startar med en workshop där vi reder ut vad som är affärskritiskt för ditt företag, målsättning, vilka frågor som ska ställas och hur resultaten ska hanteras och kommuniceras.

2.

Utförande

Vi skapar projektdokument, manualer och ett team som ska utföra Mystery Shopping-mätningen.

3.

Resultat

Inom 24 timmar finns resultatet i vårt webbaserade rapportverktyg tillsammans med en rapport, analys och trendindikationer.

Nytta och effekt – Mystery Shopping

  • Kunderna handlar mer (snittköp)
  • Fler kunder handlar (konverteringsgrad)
  • Nöjdare kunder
  • Gladare personal
  • Erfarenhetsutbyte mellan butiker/enheter
  • Fokus på de mest affärskritiska frågorna
  • Anpassad utbildning och information till olika nivåer inom organisationen
En kvinna och en man tittar på skor tillsammans i en skobutik.

Vill du veta mer om Mystery Shopping?
Kontakta oss gärna.

info@daymaker.se
08-410 039 23