Ikon som illustrerar en shopping bag.

Fler tjänster

Vi vill gärna hjälpa dig att skapa bättre kundmöten.

Här kan du läsa om ännu fler tjänster och metoder vi kan erbjuda dig – alla i syfte att du ska lyckas i kundmötet. När du fått koll på hur kundmötet fungerar hos dig och påbörjar förändringsarbetet kan det vara en bra idé att kombinera fler metoder för att få bästa resultat. Vill du veta vilken metod som passar just dig är du välkommen att kontakta oss.

Entry- och Exitintervjuer

När du vill ta reda på kundernas uppfattning i olika frågor i direkt anknytning till besöket i butiken/enheten är intervjuer en bra metod. Genom att intervjua kunderna innan och/eller efter besöket får du direkt svar på exempelvis hur effektiv en kampanj är, varför de valt att handla eller varför de inte har gjort det. Resultatet ger dig insikter och förståelse för hur kunderna upplever besöket samt vad som triggar dem till köp.

Konkurrent- och branschjämförelser

Genom vårt Daymakerindex har vi en unik inblick i hur kundmötet fungerar i flera olika branscher. Vi träffar dig gärna för att berätta mer. Genom att mäta dina konkurrenter i kundmötesfrågor får du information om dina konkurrenter eller andra branschers styrkor och svagheter. Resultatet hjälper ger dig kunskap och riktlinjer om hur du kan agera för att vinna kunden.

Handlingsplaner

En handlingsplan kan göras unikt till respektive butik. Vi summerar ett antal observationer och beskriver butikens utvecklings- och fokusområden. Vi ger också tips och råd för att skapa förändring. Handlingsplanerna kan användas på olika nivå i företaget. Givetvis anpassar vi omfattningen efter dina önskemål.

Daymakers verktygslåda

Vår ambition är att hjälpa dig att lyckas med kundmötet – oavsett vilken verksamhet eller bransch du tillhör. Vi har en gedigen verktygslåda att plocka ur för att kunna matcha just dina behov. Det kan vara en workshop, jämförelse av nyckeltal, aktiv uppföljning eller extrastöd till vissa butiker.

Framgång får man inte genom de stora händelserna utan från de små dagliga sakerna som man kontinuerligt gör varje dag.

- Stefan Sebö

Preferensundersökningar

Vill du veta hur era produkter presenteras både visuellt och försäljningsmässigt i olika kanaler eller hos dina återförsäljare? Då är Preferensvalsundersökning en bra metod. Förutom insikt om hur dina produkter presenteras får du veta vilken kunskap säljaren har.

Resultatet ger dig:

  • Underlag för vidare diskussioner med dina återförsäljare
  • Kunskap om hur ditt varumärke vårdas på plats i butik
  • Kunskap om vilka argument som säljarna faktiskt använder
  • Insikt om kunskapsnivån – vilket hjälper dig att fokusera på rätt utbildning till återförsäljarledet
  • Vetskap om kampanjmaterial, produkter och kunskap finns på plats enligt överenskommelse med återförsäljare

Övningsmail

Våra övningsmail är en av våra populäraste tjänster för att skapa förändring på butiksnivå. Utifrån resultatet från Mystery Shopping-undersökningar kan vi peka ut specifika områden som butikspersonalen kan behöva träna lite extra på. Vi har ett gediget bibliotek med övningar som passar olika behov. Övningarna riktar sig främst till alla medarbetare som möter kunder varje dag – det är en uppskattad och effektiv metod som snabbt ger resultat.

Exempel på övningar kan vara att få alla medarbetare att:

  • Välkomna och säga hej till kunden
  • Förklara fördelar och nyttan med era produkter/tjänster
  • Lyssna på kunden
  • Erbjuda merförsäljning

Vill du veta mer? Kontakta gärna mig

Åsa Parsmo, Head of Account Management

+46 (0)76 390 45 25

+46 (0)8 410 039 23

E-post: asa.parsmo@daymaker.se