2020-01-24

Lotta Eriksson tar över som VD på Daymaker

Lotta Eriksson tar nu över rollen som VD för DaymakerRobert Eriksson, grundare och ägare av Daymaker, lämnar inte företaget utan fortsätter att arbeta i en styrelseroll.

Lotta har varit med sedan Daymaker startade men valde för några år sedan att lämna företaget för att arbeta i ledande befattningar på Åhléns. I slutet av 2018 kom Lotta tillbaka till Daymaker som vice VD.

Daymakers fokus ligger på att förstärka den nytta Daymaker drar av att vara verksamma på flera marknader i Europa.

Två av de viktigaste områden Daymaker utvecklar sig inom, för att möta våra kunders behov, är att mäta och analysera kundbemötandet i alla kundens kanaler samt att hjälpa våra kunder att skapa förändring i organisationen för att på riktigt förbättra kundbemötandet.

Lotta får nu förtroendet att fortsätta leda detta arbete för hela Europa.

Lotta själv säger – ”Sedan jag kom tillbaka till Daymaker har vi arbetat med att skapa ett Daymaker 2.0, att skapa ett företag som möter våra kunders behov där de är nu. Vi vill fortsätta mäta, analysera och förändra i alla kanaler.

”Jag är väldigt glad att Lotta accepterat att ta rollen som vd på Daymaker”, säger Fredrik Laurell, styrelseordförande. Lotta brinner för kundmötet och har en genuin kärlek till bra service. Hennes historia från Daymakers tidiga år, men framförallt nyvunna erfarenhet från många sektorer av detaljhandel gör henne idealisk att leda Daymakers utveckling framåt. Lotta har också en positiv energi och ambition som redan börjat smitta av sig i organisationen, avslutar Fredrik.

Pressrelease – 20200124