Vad gör en Mystery Shopper?

Gör anonyma kundbesök för att observera hur kundmötet fungerar.

Mystery Shopping är en undersökningsmetod som vi använder för att ge våra uppdragsgivare kunskap om vad som verkligen sker i kundmötet. Med hjälp av våra Mystery Shoppers som är vanliga kunder, kan vi mäta kundupplevelsen. Resultatet av mätningarna ger våra uppdragsgivare underlag för att göra förbättringar som leder till nöjdare kunder och ökad försäljning.

Hur fungerar det att jobba som Mystery Shopper?

1.

Uppdrag

För att jobba som Mystery Shopper behöver du tillgång till dator och mobiltelefon med kamera. När du registrerat dig och vi får in uppdrag som passar din profil, skickar vi en förfrågan till dig via e-post eller sms. Alla uppdrag är helt frivilliga. Du väljer själv vilka du vill ansöka om.

2.

Genomförande

När du ansökt och blivit godkänd för ett uppdrag, får du en utbildningsmanual och instruktioner som du måste gå igenom noggrant. Sedan är det dags för det roligaste – att genomföra uppdraget.

3.

Rapportering

När du genomfört observationen registrerar du svaren online i vårt system för Mystery Shoppers. Där redovisar du även de eventuella verifikationer som krävdes för uppdraget (kvitto, foto mm). Din ersättning för uppdraget betalas ut månaden därpå.

Man får betalt för att shoppa – perfekt!

- Mystery Shopper i Göteborg

Exempel på undersökningar där du som Mystery Shoppers kan göra uppdrag

  • Mystery Shopping
  • Mystery Calling
  • Mystery Web
  • Store Check
  • Kundströmsanalys
  • Entry- och Exitintervjuer

Nytta och effekt av undersökningarna

Som Mystery Shopper gör du ett viktigt arbete för våra uppdragsgivare. Dina uppdrag hjälper dem att få:

  • Ökad kunskap om kundmötet i olika kanaler
  • Underlag för att göra förbättringar
  • Kunnigare och mer motiverad personal
  • Nöjdare kunder
  • Förbättrade affärsmässiga resultat

Vill du jobba som Mystery Shopper?

Är du noggrann, observant och tycker om att arbeta självständigt under eget ansvar – då är du välkommen till oss!

Daymaker är experter på kundmötet. Vi hjälper företag och organisationer att mäta, analysera och förändra för att förbättra deras kundbemötande i olika kanaler. Att vara Mystery Shopper är ett roligt och flexibelt extrajobb. Våra uppdrag är av olika karaktär och kan innebära allt från att du ska prova ett par jeans, testköra en bil, äta middag på restaurang till att ringa kundtjänst eller beställa något i en webbutik. För att kunna utföra uppdragen behöver du en dator och en mobil med kamera. (För vissa uppdrag behövs även körkort och tillgång till bil.)

Jag vill bli Mystery Shopper

En kvinna och en man tittar på skor tillsammans i en skobutik.

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna.

info@daymaker.se
08-410 039 20 (telefontid mån till fre 9.30-10.30 samt 13.00-15.00)