XL-BYGG

Bygghandeln är en konservativ bransch där personalen ofta agerar som ordermottagare istället för att vara säljare.

Centralt har vi jobbat i över 9 år med Daymaker genom att återkommande undersöka servicegraden i våra butiker via Mystery Shoppers. Resultaten har vi därefter använt i utbildningssyfte och trenden är väldigt positiv. Vår devis är att vi är en ”Riktig Bygghandel”, och det ställer krav på oss att leva upp till det. Därför är kontroll och uppföljning viktigt. Daymakers Mystery Shopper är här ett bra hjälpmedel. Så här beskrev en Mystery Shopper sitt besök hos en av våra anläggningar:

Personalen var proffsiga, kunniga, trevliga och sociala. Det kändes som att jag betydde något. Perfekt, kändes synd att jag verkligen inte köpte en dörr då säljaren gick en extra mil för att få en nöjd kund. Säljaren kunde inte gjort ett bättre jobb enligt mig, bra kundbemötande, glatt leende, informerad om allt, och snålade inte med att lägga tid på kunden.

Håkan Svensson, XL Bygg

Håkan Svensson, XL-BYGG

Projektledare marknad / Produktchef inköp

Fler uppdrag